maandag 4 januari 2010

Beste wensen enzo

HOI ALLEMAAL

Tja, een enthousiaste blogger zal ik duidelijk nooit worden. Maar zo om de paar maanden een berichtje, dat wil ik wel volhouden. Met mijn gezondheid is alles terug prima. Laat ons hopen dat het zo blijft. Met het werk is ook alles ok. Iedere dag heb ik in de voormiddag interviews met ouders die een kindje voor adoptie hebben afgestaan. Ik probeer samen met hen hun leven te reconstueren. Ik maak ook foto's. In de namiddag verwerk ik die interviews in verslagen. Voor en na het werk heb ik het druk, druk, druk met bezoekjes afleggen aan vrienden en vanalles te regelen.

Ik heb van de vakantiedagen rond Nieuwjaar geprofiteerd om voor CUNINA naar het binnenland te rijden. Bedoeling is om  nieuwe finaniële peterschappen in de Plateau Central op te starten. We hebben een eerste vergadering gehouden met het 'Comité van mama's' dat ter plaatste de boel zal beheren. Dus, wie vanaf september de school wil betalen voor een Haitiaans kindje uit de Plateau Central (30 euro per maand, met fiscaal attest voor de belastingen) kan contact opnemen met CUNINA (www.cunina.org).

En zo heb ik nieuwjaar op de buiten gevierd, in het dorp waar ik 26 jaar geleden ter vervanging van mijn legerdienst twee jaar gewoond heb. Het was heeeeeeel plezant en ik heb veel vrienden teruggezien. Maar ik was ver van electriciteit en internet en zo'n dingen, en kon dus geen wensen versturen. Vandaar een beetje laat maar toch heel oprecht :

GELUKKIG NIEUWJAAR VOOR JULLIE ALLEMAAL

Er is ook nog een PS. De actie Helene heeft ongeveer 1200 euro opgeleverd, ongeveer 1/10 van wat er nodig was. Het is m.a.w. niet gelukt, ik denk dat ik het een beetje onderschat heb allemaal. Ik ga samen met CUNINA een goed doel zoeken voor dat geld en de zaak verder stopzetten. Als er mensen zijn die liever hun geld terugkrijgen, stuur dan een mailtje naar CUNINA. Ze zullen hoogstens wat administratiekosten afhouden, maar er zeker geen probleem van maken om terug te storten ! Als er een bestemming voor het geld gevonden is, laat ik het zeker hier op de blog weten.

1 opmerking:

  1. Dag Dirk
    voor u eveneens een gelukkig nieuwjaar! (had jij gebeld met Marek? hij kon je stem niet goed herkennen )
    We hebben net je verhaal over de aardbeving gelezen - verschrikkelijk. Blij dat je er heelhuids uit bent gekomen!! Nu zal het inderdaad stilletjesaan tot jullie doordringen wat de natuur aangericht heeft - we wensen jullie veel sterkte toe.
    vele hartelijke groeten
    Marek en Hilde

    BeantwoordenVerwijderen